1. Odpadki – poudarek na problematiki mineralnih nenevarnih odpadkov
o 1. C-6/00 – ASA (27. februar 2002).o 2.C-147/15 Provincia di Bari v Edilizia Mastrodonato srl (21. april 2016).o Sodišče je v obeh primerih odločilo, da če ima material uporabno vrednost, kjer nadomešča uporabo drugih materialov, ki bi jih morali uporabiti za ta namen in s tem nadomešča naravne vire, se to lahko opredeli kot predelavo in ne gre za odstranjevanje oziroma odlaganje v skladu z »odlagališčno« direktivo.o Ponovno smo opozorili na primer Nemčije, kjer njihova ureditev najkvalitetnejše odpadke žlindre, livarske peske in pepele šteje za stranske proizvode. V primeru slabše kakovosti pa ti materiali ohranjajo status odpadka, če je predvidena njihova koristna uporaba, način morebitne vgradnje ali uporabe pa je odvisen od okoljskih (vodovarstveno/ne-vodovarstveno, občutljivo/ne-občutljivo okolje) in drugih pogojev. V nemški uredbi je status prenehanja odpadka rezerviran za zemeljske izkope in reciklirane gradbene materiale.o Zavzeli smo se, da bi podoben pristop ob primerni prilagoditvi lahko ubrali tudi preko naše Uredbe o obremenjevanju tal z vnašanjem odpadkov, na kar smo dobili pritrdilni odziv MOP.
2. Obratovalni – interni monitoring odpadnih vod
3. Možnost povračila za posredne emisije toplogrednih plinovZdružili smo aktivnosti s Strateškim svetom GZS za energetski prehod in Strateškim svetom za metalurgijo. V javni razpravi o NEPN in spremembah ZVO-1 smo izpostavili in vztrajali pri zahtevi, da se tudi v Sloveniji uveljavijo na ravni EU sprejete smernice za dovoljene državne pomoči za podjetja v sektorjih in delih sektorjev, ki veljajo za izpostavljene visokemu tveganju premestitve emisij stroškov pravic EU ETS, ki so bili vključeni v ceno električne energije (pomoč za posredne stroške emisij).Problematiko smo izpostavili tudi ministru Zajcu, ki je potrdil, da bo v 129. člen ZVO-1 vključena pravna podlaga za vzpostavitev sheme tudi v Sloveniji. Spremembi zakona mora slediti tudi prilagoditev podzakonskih aktov. MOP bo uredbo, ki bo sledila pravni podlagi iz 129. člena, pripravil in jo dal v javno obravnavo po sprejetju pravne podlage v ZVO-1k. Problematika je bila izpostavljena tudi ministru Vizjaku.4. Problematika upravnih postopkov v pristojnosti MOP-aVseskozi opozarjamo na težave zaradi dolgotrajnih postopkov pridobivanja OVS, OVD in GD. To tematiko smo izpostavili tako v svojih pripombah na osnutek spremembe ZVO-1k, ki smo jih posredovali MOP-u 6. marca letos, v povezavi s predlaganimi členi na področju odpadkov, kot tudi IED dovoljenj.Ob menjavi vodstva na Agenciji RS za okolje (ARSO) smo predlagali, da bi ponovno vzpostavili sodelovanje med GZS in ARSO za pospešitev postopkov s prepoznavanjem in odpravljanjem postopkovnih ovir in izboljšanjem kakovosti vlog, ki jih zavezanci izdajajo. Aktivnosti so delno zamrle tudi zaradi dogodkov v povezavi s COVID-19. Konec januarja smo v sodelovanju z ARSO izvedli mednarodno konferenco na temo oblikovanja BREF in BAT zaključkov v Sevilli.5. Razno
6. Prihodnje naloge SSO GZS
Nadaljevati je treba obstoječe aktivnosti ter vztrajati na podanih pobudah in predlogih in izpostaviti:
o Neustrezna zakonodajo na področju ravnanja s tlemi, nujna je sprememba uredbe o mejnih, opozorilnih in kritičnih emisijskih vrednostih nevarnih snovi v tleh.o Podjetja poročajo o težavah z monitoringi.o Ločitev postopkov OMO in IP od OVD.